Handelsbetingelserne finder anvendelse på køb af varer på superbrugsenhornbaek.dk
Superbrugsenhornbaek.dk ejes og drives af Gilleleje Brugsforening a.m.b.a., CVR. 17 51 06 14, Parkvej 1, 3250 Gilleleje. Gilleleje Brugsforening a.m.b.a. har en franchiseaftale med Coop Danmark A/S CVR. 26 25 94 95 om, at drive SuperBrugsen Gilleleje.
Når du handler på superbrugsenhornbaek.dk sker handlen juridisk med Coop Danmark A/S og betalingen går ligeledes til Coop Danmark A/S.
Det er SuperBrugsen Hornbæk der er ansvarlig for udlevering af varerne, hvorfor eventuelle reklamationer og returnering af varer skal ske til SuperBrugsen Hornbæk på nedenstående vilkår.
Generelle oplysninger
SuperBrugsen Hornbæk v/
Gilleleje Brugsforening a.m.b.a.
CVR. nr. 17 51 06 14
Sauntevej 1
3100 Hornbæk
Mail: 08101@coop.dk
Telefonnummer 49 70 19 84
Betingelser for, at købe på superbrugsenhornbaek.dk
Du skal være over 18 år for, at købe tobaksvarer eller alkohol over 16,5%
Du skal være over 16 år for, at købe alkohol over 1,2%
Du skal være over 15 år for, at købe håndkøbsmedicin, der ikke er smertestillende (medicin, angivet som er angivet som "forkølelse", "maveonde" eller "halsbrand")
Du skal være over 18 år for at købe håndkøbsmedicin, der er smertestillende (medicin, angivet som "smertestillende")
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, VISA, Visa Electron, Eurocard, MasterCard/Maestro og JCB.
Beløbet hæves først på dit kort, når du har hentet ordren. Betalingen er gebyrfri på alle kort!
Levering
Du henter din ordre i vores butik på Sauntevej 1 (vi kommer ud med den). Du modtager en sms, når din ordre er klar til afhentning.
Fortrydelse
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på 08101@coop.dk eller ved at benytte nedenstående standardfortrydelsesformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.
Du bærer selv risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du mister din fortrydelsesret,
Når du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Ved levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes/afleveres til:
SuperBrugsen Hornbæk
Sauntevej 1
3100 Hornbæk
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler som forbruger på superbrugsenhornbaek.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vær opmærksom på, at reklamationsretten for visse produkter kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.
Hvis du vil reklamere over en vare, skal den sendes/afleveres til:
SuperBrugsen Hornbæk
Sauntevej 1
3100 Hornbæk
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Gilleleje Brugsforening a.m.b.a. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige for Gilleleje Brugsforening a.m.b.a. er direktør Lars Corfitzen
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Gilleleje Brugsforening a.m.b.a. har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til 08101@coop.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for klageløsning, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby. www.forbrug.dk
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
SuperBrugsen Hornbæk
Sauntevej 1
3100 Hornbæk
E-mail: 08101@coop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: _______________________________________________________________________________
Bestilt den: ______________________________
Modtaget den:_______________________________
Dit navn: ________________________________________________________________________________
Din adresse: ____________________________________________________________________________________
Din underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): ____________________________________________________________________________________
Dato: __________________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret april 2016